Ανάρτηση : 2/6/2009

                                                                                                                       update : 2/8/2009

             Ξεκίνησε Ανανεωμένος και πάλι ο θρυλικός Οδοντωτός Σιδηρόδρομος

       Διακοπτό-Καλάβρυτα 

αλλά

Θα λειτουργήσει μήπως πάλι τις Κερκόπορτες ο ΟΣΕ με αυτές τις αυξήσεις ? (η Ιστορία σε αυτό το τόπο λένε ότι επαναλαμβάνεται )

(Οι βαριά σιδερένιες αυτές Πόρτες ήταν σε ένα εξαιρετικά εντυπωσιακό σημείο όπου υπάρχουν ακόμα και σήμερα και άνοιγαν μόνο για να περάσει το τρένο).

 

Από τα 3,70 ευρώ, που είναι σήμερα η τιμή του εισιτηρίου, διαμορφώνεται στα 9,50 ευρώ, κάτι που μεταφράζεται σε αύξηση 257%, ενώ, αντίστοιχα, το εισιτήριο μετ' επιστροφής, από τη σημερινή τιμή των 6,80 ευρώ, εκτινάσσεται στα 19 ευρώ, δηλαδή αύξηση που αγγίζει το 280% !!!

  • Αυτό άραγε για τα 6 χρόνια ανακαίνισής του σχεδόν όσο και η κατασκευή του πριν από 120 χρόνια !!!

  • Για τα ετοιμόρροπους και εγκαταλειμμένους κεντρικούς και ενδιαμέσους σταθμούς που όμως έχουν χαρακτηρισθεί Ιστορικά Βιομηχανικά μνημεία με απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού.

  • Για τις απαράδεκτες υποδομές σαν σταθμοί ως αναφορά στις συνθήκες υγιεινής που επικρατούν στους σταθμούς, τόσο των Καλαβρύτων όσο και στους ενδιάμεσους.

  •  Μήπως άραγε για την Διαφήμισή του που δεν υπάρχει καν στο sites του ΟΣΕ αλλά και του ΕΟΤ γενικότερα.

 

odontotos_2009Μια από τις ωραιότερες διαδρομές της Ελλάδας θα μπορούν ν’ απολαύσουν και πάλι οι ταξιδιώτες μετά την επαναλειτουργία, του θρυλικού Οδοντωτού σιδηροδρόμου.

Ο Οδοντωτός σιδηρόδρομος που ενώνει το Διακοφτό με τα Καλάβρυτα ξεκίνησε το γραφικό δρομολόγιό του αφού ολοκληρώθηκαν τα έργα ανακαίνισης της γραμμής και αποκτήθηκαν νέες αμαξοστοιχίες.

Τα έργα περιελάμβαναν τη συντήρηση των μεταλλικών γεφυρών, την τοποθέτηση νέων σιδηροτροχιών, στρωτήρων και σκύρων. Το κόστος ανήλθε -μαζί με την αγορά νέων, υπερσύγχρονων συρμών- στα 40 εκατομμύρια ευρώ.

. Όπως ανακοίνωσε, ο Σύλλογος Φίλων Οδοντωτού, οι νέοι συρμοί του οδοντωτού από την 1η Ιουλίου κυκλοφορούν καθημερινά.
«Την πανέμορφη διαδρομή από το Διακοπτό έως τα Καλάβρυτα μπορείτε να την απολαύσετε μέσα από τα μεγάλα παράθυρα των νέων βαγονιών, που κλιματίζονται! Εισιτήρια εκδίδονται από όλους τους σταθμούς του ΟΣΕ», αναφέρει ο Σύλλογος και καλεί τον κόσμο να διασχίσει το μοναδικό φαράγγι του Βουραϊκού με τον εκσυγχρονισμένο Οδοντωτό.

Με το πρώτο δρομολόγιο ταξίδεψε και ο υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Μιχάλης Μπεκίρης

Όπως δήλωσε, «η γραμμή του Οδοντωτού σιδηροδρόμου, αποτελεί κεφάλαιο για την τουριστική αξία της Αχαΐας, αλλά και ολόκληρης της χώρας, δίνοντας μια ακόμη εναλλακτική στις μεταφορές των επισκεπτών του νομού, σε μια από τις ομορφότερες σιδηροδρομικές διαδρομές της Ευρώπης».

Ο οδοντωτός ήταν έργο του Πρωθυπουργού Χαρίλαου Τρικούπη (1832-1896) και από το 1896 πραγματοποιεί τη διαδρομή Διακοφτό-Καλάβρυτα, διασχίζοντας το πανέμορφο φαράγγι του Βουραϊκού.

 

 

 

Ένα μαγευτικό ταξίδι μέσα από το Φαράγγι του Βουραϊκού ποταμού όπου αποτελεί ένα από τα ωραιότερα αξιοθέατα της χώρας μας. Χρονολογείται από το 1889 και την κατασκευή του αποφάσισε ο Χαρίλαος Τρικούπης. Αυτό το έργο υποστηρίχθηκε από το φίλο του Τρικούπη και τοπικό πολιτευτή Ασημάκη Φωτήλα.      Η γραμμή κατασκευάστηκε από γαλλική εταιρεία ενώ συνέδραμαν και Ιταλοί τεχνίτες, που είχαν αποκτήσει μεγάλη εμπειρία σε ανάλογα έργα στις Άλπεις. Το έργο τελείωσε το 1895 και τα εγκαίνια έγιναν την επόμενη χρονιά με την συμμετοχή του τότε βασιλιά. Η πρώτη μηχανή ήταν ατμοκίνητη και σε κάθε στάση υπήρχαν υδατόπυργοι για την αναπλήρωση του νερού. 

Έργο δύσκολο που το ανέλαβαν τεχνίτες από τη Γαλλία και την Ιταλία, είχε διάρκεια επτά χρόνια. Το πρώτο του δρομολόγιο έγινε στις 10 Μαρτίου του 1896 και πρώτος επιβάτης ήταν ο Βασιλιάς Γεώργιος ο Α'.

 

 

       Ο οδοντωτός συνέδεσε την ευρύτερη περιοχή των Καλαβρύτων με την Πάτρα και την Αθήνα δεδομένου ότι δεν υπήρχε οδική πρόσβαση.
      Οι πρώτες μηχανές ήταν ατμοκίνητες, ενώ ο μέχρι και τώρα συρμός αποτελείται από δύο βαγόνια και κινείται από ντιζελομηχανή που βρίσκεται στο μέσον του. Μέχρι και σήμερα υπάρχουν σιδηροτροχιές στη γραμμή που φέρουν την ημερομηνία κατασκευής της.

moutzouris
Όλες οι εγκαταστάσεις (σταθμοί, στάσεις κλπ.) καθώς 20 μ. εκατέρωθεν της σιδηροδρομικής γραμμής έχουν χαρακτηρισθεί ιστορικά μνημεία με απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού.

        Το μήκος του είναι περίπου 22 χλμ. και συνδέει τα Καλάβρυτα με το Διακοπτό. Η διαδρομή διαρκεί μία ώρα, η ταχύτητα του συρμού κυμαίνεται από 30 έως 40 χλμ την ώρα.
        Το χαρακτηριστικό γνώρισμα του συρμού αυτού είναι οι οδοντωτές ράγες του, έτσι προέκυψε και το όνομά του. Σε υψόμετρο 750 μέτρων τοποθετήθηκε αυτός ο οδοντωτός άξονας ο οποίος επιτρέπει στο συρμό να ανέβει από το επίπεδο της θάλασσας στο σταθμό των Καλαβρύτων.
         Ο οδοντωτός σιδηρόδρομος έχει το μικρότερο πλάτος γραμμών (0,75 μ.) στην Ευρώπη. Στην αρχή όσο βρίσκεται χαμηλά η πορεία του είναι ομαλή και διασχίζει το σταθμό Νιάματα και στη συνέχεια ξεκινάει η ανοδική του πορεία με χαμηλή ταχύτητα και περνάει από το σταθμό Τρικλιών όπου βρίσκονται οι Πόρτες ένα εξαιρετικά εντυπωσιακό σημείο όπου υπάρχουν ακόμα και σήμερα βαριές σιδερένιες πόρτες που άνοιγαν μόνο για να περάσει το τρένο.

http://www.hotelsline.gr/root/newhotel/photo_m/Achaia/odontotos/3_1.jpg

http://www.hotelsline.gr/root/newhotel/photo_m/Achaia/odontotos/4_1.jpg

 


       Το τελευταίο ανηφορικό κομμάτι με "δόντια" είναι ο σταθμός της Ζαχλωρούς όπου κάποιος έχει την ευκαιρία με τα πόδια να επισκεφτεί το μοναστήρι του Μεγάλου Σπηλαίου. Στη συνέχεια περνάει από το σταθμό της Κερπινής και καταλήγει στο σταθμό των Καλαβρύτων. Η στάση Κερπινής καθώς και όλη η διαδρομή πριν διανοίγει ο οδικός άξονας μέσω Μ. Σπηλαίου ήταν η μονή διέξοδος προς Διακοπτό ,Αίγιο και Αθήνα ,είχε μεγάλη κίνηση με σταθμάρχη και εξυπηρετούσε τα χωριά Κερπινή, Ρογούς, Βραχνί και Σούβαρδο .  Η διαδρομή του ήταν και παραμένει   μαγευτική και δεν αφήνει λεπτό τον επιβάτη να αφοσιωθεί σε κάτι άλλο.
       Από το Μέγα Σπήλαιο της Κάτω Ζαχλωρούς έως την Κερπινή θα θαυμάσει κανείς το πράσινο, τα πλατάνια και το τρεχούμενο νερό ενώ μικρά παλιά πετρόχτιστα σπιτάκια συμπληρώνουν την παραμυθένια εικόνα.


Δρομολόγια Οδοντωτού -Από 1/8/2009***


ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ:
Από Διακοπτό    08:10, 11:15, 14:12
Από Καλάβρυτα 09:28, 12:27, 15:30

ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΑ & ΑΡΓΙΕΣ :
Από Διακοπτό      08:10, 11:15,12:33 14:12,15:32
Από Καλάβρυτα   09:28, 12:27,14:10, 15:30,16:50


Πληροφορίες:

Σταθμός Διακοπτού :     2691 043206
Σταθμός Καλαβρύτων:  2692 022245
Κέντρο εξυπηρέτησης πελατών ΟΣΕ 1110
Στους κατά τόπους σταθμούς του ΟΣΕ


Τιμή εισιτηρίου***
9.50  ευρώ  >>>     (από 3,70 € δηλ. αύξηση 257%)
19.00 ευρώ με επιστροφή  >>>  (από 6,80 € δηλ. αύξηση 280%)

Ισχύουν τα πολύτεκνα, φοιτητικά, παιδικά και συνδρομητικά εισιτήρια

ΠΡΟΣΟΧΗ
: Παρακαλώ να φροντίζεται για την έκδοση των εισιτηρίων από πριν!

 


 

                                                                                                         
Επιστροφή στην Αρχή
 Top